lørdag 6. september 2008

Hjemme en tur...

Nå har jeg frihelg, og jeg må innrømme at det egentlig er ganske rart å være hjemme...

Men før jeg legger ut om det, tenkte jeg å fortelle ferdig om de to første ukene på verket=) Jeg var komt til lørdagen, og lørdagskvelden var et høydepunkt. Da hadde vi hvf lekene! Det kalles også teambuilding, og var definivt en opplevlse. Vi ble delt opp i grupper, og hver gruppe skulle representere et land. Gruppa mi fikk storbritannia. Så skulle vi gjøre mange morsomme ting, blant annet komme oss gjennom et edderkoppnett, blitz/politi, eggkasting, gå på stylter, osv. Alle land måtte selvfølgelig ha en egen sang, som vi fremførte i peisestua på slutten av kvelden. Storbritannia vant ikke... Men vi hadde det utrolig gøy da!=D

Så har det vært en uke der vi nesten har begynt med vanlig skole=) Fortsatt endel informasjon og sånt, men endelig begynte vi med litt undervisning, og fikk brukt litt tid i stallen. Mick Mac er ikke frisk. Jeg fant ut at jeg hadde satt han i trening for tidlig, så nå står han på et beite sammen med Juniblest, hesten til Nora, og koser seg. Siden han er dårlig måtte jeg ri en annen hest. På onsdag var første ridedagen vår. Da skulle det deles ut hester, og siden Gøril hovedsaklig skulle se hvordan de forskjellige passet sammen med hestene de hadde fått utdelt, red jeg bare for meg selv på en ponni som het Matador. Han var utrolig kul, så det var egentlig veldig morsomt=)

På torsdagen skulle vi ha bomarbeid, og jeg tenkte at jeg sikkert kom til å få ri Matador igjen. Men da ridelista kom opp, fant jeg ut at jeg faktisk skulle ri Mason. Mason er en av hesta til Gøril, en svær hest! Tror det er en svensk halvblods, uten å være helt sikker... Først var det litt skummelt, for jeg er vant til å ri ponnier, og Mason er langt over ponniegrensa! Men han var kjempefin å ri da=) Eneste var at travet var veldig mye vanskeligere å sitte ned på. Men hvis jeg får ri han videre fremover, skal jeg klare å sitte ned på han, dermed basta! Han var kjempefin.

En ting som var litt trist på torsdag var at Erna dro... Erna er minigrisen som har vært på stallen. Men nå hadde Gøril finni et bedre hjem til henne, der hun kunne bo sammen med en annen gris. Det var litt trist at hun måtte dra=( Men jeg regner med at hun får det veldig bra der hun kommer!

Og nå er det frihelg, og jeg er hjemme. Jeg har jo bare vært borte i to uker, men det føles som om jeg har vært borte mye lenger. Så kommer jeg hjem, og her virker det på en måte som om tida har stått stille... Utrolig merkelig. Merker at jeg virkelig trives på hurdal, og at jeg gleder meg til å reise tilbake. Selvfølgelig koselig å møte alle her hjemme igjen, men det er på hurdal jeg skal være dette året, det merker jeg.

Ingen kommentarer: